September 2017 - All About Love

Thursday, September 28, 2017

Ikan kerapu goreng berlada

10:15 PM
Ikan kerapu goreng berlada

Assalamualaikum 

Menu malam ni. Ikan kerapu Goreng berlada.. Ikan kerapu mr veletine beli dari kudat masa dia outstation selasa... Asal dia ke kudat mesti dia akan bawa balik ikan


Sebab ikannya murah.. Ikan wajib dia beli ikan kerapu dan ikan putih.. So mv masak ikan kerapu goreng berlada.. Senang dalam rumah semua makan pedas jadi senanglah


Ikan kerapu mv perap dan kemudian goreng.. Utk  kuahnya pula mv pakai lada padi dan tomato... Mv tunaikan permintaan  anak-anak yang mau makan ikan masak berlada ni
Agak pedas Juga sampai mulut syamimi  merah sebab pedas haha... Koramg sapa suka Makan ikan goreng  berlada macam ni kita geng
Read More

Dosa Perempuan - Telemovie 2017

7:30 AM
Dosa Perempuan - Telemovie 2017


Assalammualaikum...

Dosa Perempuan....Mengisahkan kehidupan Keluarga seorang pendakwaraya...Nik seorang suami yang bekerja sebagai peguambela..sangat-sangat mementingkan keselamatan isteri dan anaknya..sehingga isterinya berasa rimas dan tidak selesa kerana tidak boleh bergaul dengan orang lain..

Kehadiran Tasha membuatkan Nik Bertambah risau ..apatah lagi isterinya pula semakin pandai membantah..bawa Tasha ni datang ke rumah...

Macam-macam kejadian terjadi..mula-mula anak mereka hilang di mall,lepas tue kejadian cubaan menculi anak mereka..namun diselamatkan oleh Tasha....memang kalau tengok drama ni kita tertanya-tanya..siapa Tasha ni

Watak dia psiko sangat....sehinggalah terbongkar apabila isteri nik ternampak gambar daud bersama tasha di dalam hpnya...rupanya tasha adalah kekasih daud ..banduan yang ditahan atas dakwaan membunuh....

pendakwaraya yang kendalikan kes daud adalah NIk..sebab itu Tasha mendekati keluarga nik..kerana dia mahu mengugut Nik supaya keluarkan Daud dari penjara..kerana yang membunuh lelaki tersebut sebenarnya Tasha....

Akhirnya Tasha meninggal sebab mengalami keguguran dan Daud dibebaskan...Lakonan mira filzah kat dalam drama ni memang scary dan menakutkan haha
Read More

Wednesday, September 27, 2017

"First Giveaway by Mushyzaini"

2:25 PM
 "First Giveaway by Mushyzaini"
klik banner untuk join 

Assalammualaikum,...

HADIAH 


TEMPAT PERTAMA

BUBBLE SHAWL PRINTED BY NAURAH.ANGGUN.HQ
DAN HADIAH MISTERI


TEMPAT KEDUA

BUBBLE SHAWL PRINTED BY NAURAH.ANGGUN.HQ


TEMPAT KETIGA

TOPUP MAXIS/DIGI/CELCOM/UMOBILE RM10


JIKA XRAMAI JOIN KURANG DARI 5 ORANG, MUS KASI HADIAH SAGUHATI DEKAT SETIAP ORANG YG JOIN HADIAH DIA???? TENTENTEN HEHEHEH RAHSIA

MUNGKIN EYESHADOW,EYELINER,LIPS MATTE HMMMM TUNGGU TAUU

Ok JOm korang join....
Read More

Anak lelaki jangan dirajakan

8:30 AM
Anak lelaki jangan dirajakan
Assalamualaikum 

Anak lelaki jangan dirajakan sangat.

Penyapu tak pernah sentuh, pinggan sendiri tak pernah basuh, tuang air pun menyuruh-nyuruh dari jauh, ya dari jauh. Sambil enak menonton TV.

Jangan begitu, anak lelaki kena biasakan berkhidmat. Kerana jadi lelaki bukan perkara nikmat. Di pundaknya tergalas tanggungjawab nan berat.

Jika dari kecil tak dibiasakan berkhidmat apa kau mahu lihat dia membesar penuh empati terhadap ummat?

Ya, anak lelaki memang mudah dijaga dari segi zahiriahnya tapi tidak dari segi pembangunan dalam dirinya.
Jagalah anak lelaki kita.

Dari kecil lagi harus ditanam hormat pada ibunya, pada kakak adik perempuannya sendiri.
Ketika remaja jangan dibiar menyentuh anak dara sesuka hati.
Ketika dewasa jangan dilepas bebas usung anak dara orang ke sana sini.

Ketika menjadi suami biar dia tahu tanggungjawabnya dan selesaikan masalah dalam rumahtangganya sendiri.

Ketika menjadi bapa biar dia jadi bapa yang penuh jati diri.
Ia tak mudah tapi tak mustahil. Ia bermula dari rumah. bagaimana kita tanam rasa tanggungjawab dan takutkan Tuhan dalam dirinya.

Sehingga tingkat taqwanya sampai ke tahap ketika wanita sendiri datang menyerah diri dan kehormatan, dia mampu menolak dengan berkata,
"Tidak. Sesungguhnya aku takutkan Allah."

Dan dia berlari sejauhnya bukan kerana dia tidak 'jantan' tapi kerana dia takutkan balasan Tuhan.

Kenalkan anak lelaki kita dengan Rasulullah saw lelaki agung yang 1400 tahun lalu sudah tunjukkan contoh terbaik peranan seorang lelaki di rumah dan di tengah masyarakat.
Baginda seorang lelaki yang gagah di medan perang namun masih mampu menjahit bajunya sendiri.

Baginda lelaki yang sama yang menangis bila tanpa sengaja terpandang aurat wanita ajnabi.
Jangan biar anak lelaki kita bila ia besar kelak tercari-cari dan tersalah memilih idola. Yang dikagumi lelaki kaki pukul, yang disorak lelaki pemeras wanita, yang diikut lelaki buaya wanita keliling pinggang.

Yang menulis ni tiada lagi anak lelaki tapi andai Allah nak uji Dia tak tunggu kita sampaikan atau tidak. Pasti Dia menguji dengan ilmuNya.
Maka saling kita beri peringatan.

Hanya pada Allah kita mohon agar diberi petunjuk dalam mendidik anak lelaki kita supaya kelak mereka jadi pelindung bukan pemusnah, mereka jadi pemimpin bukan pemerintah.

Bak kata Abuya Hamka,
"Anak lelaki tak boleh dihiraukan panjang, hidupnya ialah berjuang.
Jikalau perahunya telah ia kayuh ketengah ia tak boleh bersurut pulang,

Meskipun bagaimana besar gelombang,
Biarkan kemudi patah biarlah layar robek itu lebih mulia daripada membalik haluan pulang."
Ya, anak lelaki hidupnya buat berjuang.

#kakBungaKongsi
#bolehShareJanganCopy


**MV dapat dari whatsapp..yang ni memang Mv buat...abang haikal satun-satunya anak lelaki MV..tapi MV tak bagi dia rasa dia special sebab tue MV suru dia buat apa yang orang perempuan buat..

supaya bila besar nanti dia tau macam mana penatnya kita orang perempuan...menyapu masak nasi itu memang MV dah ajar...lepas tue..makan pinggan kena basuh..bilik tidur,,tak kemas ...MV akan berleter suru dia kemas....

biar dia rasa sekarang mama selalu marah..insyaallah satu masa nnt dia akan faham kenapa mama ajar dia semua ni 
Read More

Jumlah cashout 8share

7:30 AM
Jumlah cashout 8share
Rm1072 sudah hasil cashout MV
Assalammualaikum...

8share ada function baru ..iaitu Cashout..kira macam sejarah cashout yang pernah kita buat lah....Macam MV  alhamdulillah rupanya sudah rm1072 pernah MV cashout,,,,sepanjang 5 tahun...

Setahun Cashout 2 kali...walaupun sikit tapi bila dicampur-campur..jadi banyakkan..hihi...ini hasil MV ..korang punya mesti lagi ohsem kan...MV ni setakat iklan kat wall sendiri yang klik pun x seramai orang popular..tapi alhamdulillah merasa lah juga .....
Read More

Tuesday, September 26, 2017

Aku Mahu Hidup - Telemovie 2017

9:46 AM
Aku Mahu Hidup - Telemovie 2017

Assalammualaikum

Drama Aku mau hidup Arahan Raja Mukhriz yang disiarkan semalam(25.09.2017) di tv9 membuatkan hati MV tersentuh..pengorbanan seorang abang terhadap adik-adiknya...pengorbanan seorang ibu demi menyelamatkan anak-anaknya

Drama ni juga menyentuh masalah penjualan dadah...bagaimana Kadir terpaksa menjual Dadah demi membayar hutang ayahnya yang dipenjara juga kerana menjual dadah...Kadir dan umi yang berhenti sekolah untuk mencari kerja demi Adik mereka Amir...

Tapi si adik pula tidak memahami niat abangnya..dia pula sibuk mau bekerja mencari pendapatan bagi membantu abangnya...Sehingga lah satu tragedi apabila Amir mati sebab pengambilan dadah secara belebihan oleh orang yang suru Kadir jual dadah

Masa tu baru lah terbongkar..kenapa mak dorang ni tinggalkan mereka ..sebab dia terpaksa berkahwin dengan si pengedar dadah demi membayar hutang suaminya dan supaya anak-anak dia tak diganggu...

sian sedih tengok drama ni semalam..huhu..sapa layan juga drama ni angkat tangan 


Read More

Busana Tradisional

7:30 AM
Busana Tradisional
Assalammualaikum..

Image may contain: 3 people, people smiling, indoor
adik mengantuk lagi 
Busana Tradisional...21.09.2017 sekolah anak-anak MV buat majlis Sambutan Hari Malaysia...Seperti tahun sebelumnya kalau ada sambutan macam ni akan ada pelbagai aktiviti yang diadakan...

Antaranya Pertandingan nyanyian antara kelas...setiap kelas akan mempersembahkan lagu untuk dipertandingkan...macam kelas Wani dorang nyanyi 2 lagu warisan dan aku negaraku ..Kelas HaikalAyu pula lagu fight song ....

Selain itu, pertandingan busana tradisional pun di adakan pada hari tersebut..semangatnya wani ayu siap minta jahit baju lagi..wani cheongsam dan ayu kebaya..abang haikal mv tak jahitkan sebab dia pakai baju melayu teluk belangga...

Tapi yang menyedihkan bila dorang mengadu ..ala kenapa kami nda kena pilih ikut pertandingan...yang menang pakai baju kurta..itu bukan tradisonal...alahai anak..nda apa lah ..

kita just have fun...dan belajar apa itu tradisional...


Read More

Monday, September 25, 2017

Review: Margasatwa II-Saidee Nor Azam

2:00 PM
Review: Margasatwa II-Saidee Nor Azam
Margasatwa II Margasatwa II by Saidee Nor Azam
My rating: 5 of 5 stars


Adi Putra terus diganggu oleh Namtar..Janjinya yang akan memporak perandakan keturunan Tamrin terus dilaksanakan....Si Margas(Tamar) masih hidup tapi tidak lagi menganas....Namun diburu oleh pemburu yang akhirnya membawa dia ke Kuala Lumpur .

Patung melur menjadi debu kerana Aisya berjanji akan membantu melur membahagiakan Tamar,Penangkapan Margas oleh pemburu dan di bawa ke Makmal akhirnya mengembalikan wajah dan tubuhnya semula..

Namun di sebalik semua itu, ada bahaya yang menanti...Ezuan si bekas kekasih Shazuana(isteri adi putra) dan juga bekas mangsa margas menyimpan dendam yang akhirnya membuatkan dia tersalah langkah,,,membenarkan dirinya menjadi seperti Margas sekaligus menjadi orang suruhan Namtar,,

Aisya pula menjadi tawanan namtar selagi cincin kepunyaannya tidak dikembalikan oleh tamar....Tamrin datang membantu dari masa lampau...

Demi keselamatan anak dan kemusnahan Namtar..akhirnya Adi putra terkorban..Tamar pula hidup di zaman moden dengan isteri wajah seiras melur(aisya)..Saif si penyelamat yang akhirnya dapat membunuh namtar....


**best sangat...walaupun tebal..tapi jalan cerita buat kita terus dan terus membaca

View all my reviews
Read More

Menu Sabahan-Ambuyat-

11:57 AM
Menu Sabahan-Ambuyat-
xda candas so pakai garfu lah jawabnya
Assalammualaikum...

Semalam kami makan menu sabahan untuk makan malam..tapi masak juga nasi untuk syamimi dan wani..sebab dorang tidak mau makan ambuyat pada awalnya...

Ambuyat merupakan sejenis hidangan yang berasal dari bahagian batang dalam sagu sawit. Ia adalah bahan berkanji yang hambar sama dengan ubi kanji. Ambuyat ialah sejenis makanan tempatan di Brunei, serta Wilayah Persekutuan Labuan dan negeri-negeri Malaysia seperti Sarawak dan Sabah di mana ia kadangkala dikenali sebagai linut.

Ambuyat dimakan dengan garpu buluh yang dipanggil candas, dengan menggolekkan kanji sekitar mata garfu dan kemudian mencelupkannya ke dalam sos, di mana terdapat banyak jenis.(sumber Wikipedia)

Kalau MV memang dari kecil sudah diajar makan ambuyat ni..walaupun ia macam gam tapi kalau dah kena dengan cecah dan lauk sampingannya memang perghh....ditambah lagi kalau makan beramai-ramai

Semalam MV buat cecah asam jawa, ikan uji rashid bakar, dan hati ayam masak kicap...timun jer tiada sebab malas sudah mau ke kedai beli sayur,,,makan malam ambuyat semalam MV nikmati dengan HaikalAYUWanimimi....

Siap semua cakap mama buat sikit...kena buat sikit lah..kalau buat banyak nanti tak habis hihi....sapa pengemar Ambuyat,..angkat tangan 



















Read More

Review: Jelmaan 2 : Jelmaan Takdir-Khairul Naim

8:43 AM
Review: Jelmaan 2 : Jelmaan Takdir-Khairul Naim
Jelmaan 2 : Jelmaan Takdir Jelmaan 2 : Jelmaan Takdir by Khairul Naim
My rating: 5 of 5 stars


Ilham...Ya dia Si jelmaan Takdir..Mewarisi Jelmaan puaka dari naerina...Kerana satu tragedi berdarah yang berlaku di depan mata..Dendam itu membawa dia ke jalan yang salah...Siapa sangka budak kecil mampu membunuh di usia 9 tahun...

Semuanya bermula apabila...Inspektor Zailudin menyebabkan Ibubapa Ilham terbunuh...kerana satu penculikan kanak-kanak yang menyebabkan kematian....Selepas kejadian itu dia nekad untuk membalas dendam...

Satu persatu dia rancang....membebaskan roh naerina yang terkurung di belukar seri pagi...menanam syuhairi ..menjadi Raiz sebagai pendamping jelmaan puaka...membunuh din....dan menjadikan sarimah korban kepada raiz...

Bukan hanya 3 nyawa tetapi lebih banyak nyawa telah terkorban..dia si jelmaan takdir...masa ni lah semuanya terbongkar...kenapa dan mengapa Ilham menjadi begitu sehingga membawa dia kepada kematian...Cuma Inspektor Zailudin...teringin mau tau apa kesudahannya..buku ni akan bersambung lagi kah?

View all my reviews
Read More

Sunday, September 24, 2017

Reward form 8share

8:30 AM
Reward form 8share

Assalammualaikum...

Yeah dapat reward RM5 dari 8share..menjadi jumlah terkumpul sekarang RM55.98...dah boleh cashout ni awal bulan depan.....sukanya MV hahaha...korang ada tak dapat reward ni???ada beberapa mission sepanjang ogos...

Nampaknya rezeki MV hanya di bulan September...takapalah RM5.00 pun ok bah dari tiada kan..yang penting usaha ....chayok

Read More

Saturday, September 23, 2017

Lawatan Pendidikan Ke Balai Bomba Sembulan

8:00 AM
Lawatan Pendidikan Ke Balai Bomba Sembulan
Anak Taska Permata Kemas KPKPS
Assalammualaikum..

Alhamdulillah rancangan kami jawatankuasa Kemas KPKPS untuk buat lawatan pendidikan ke Balai Bomba Sembulan telah terlaksana pada 20.09.2017...pemilihan tempat ini dibuat kerana ada latihan fire dril haritu ....budak-budak pun excited bila nampak ada kereta bomba datang ke bangunan taska haritu....

posing di lori bomba
Walaupun lawatan pendidikan ini agak singkat namun banyak ilmu dan pengalaman yang anak-anak dan ibubapa dapat...mereka dapat merasa memakai baju ahli bomba..bukan size kanak-kanak tapi size dewasa...MV pun ada try ...ya ampun baju tu nampak macam ringan tapi berat dan panas....

sukanya main air
kuatnya syamimi dapat tarik pili tue

masa ni dia rasa serba salah takut kasut kena air 

Anak-anak juga diberi peluang untuk mencuba hos paip air yang selalu digunakan untuk kebakaran..seronok tengok anak-anak tue gembira...meraka juga dibuat naik lori bomba dan berpusing satu pusingan di dalam kawasan bomba...

walaupun hanya satu pusingan tapi dia punya feel tue sampai ke malam syamimi sebut-sebut...dorang diajar cara menyelamatkan diri ketika kebakaran....

ok mama posing jap kahkah
tunggu turn mau try pump air
Terima kasih lah abang bomba sebab sudi layan adik adik taska dan tabika kemas kpkps ni...kami semua enjoy dengan apa yang disediakan oleh pihak bomba untuk rombongan lawatan pendidikanm 
mama pun mau try baju ni..ya ampun panas..
with abang bomba "anthony"

Semasa kami di sana ada satu panggilan kecemasan yang diterima oleh pihak Bomba..kami masa tu sudah panik bila dengan pengumuman ...tapi salute dengan abang-abang bomba..bila mereka tenang sahaja masuk ke dalam lori...tidak pun tergesa-geasa....
sedih sebab dia ingat dia tak boleh pakai baju ni 
abang bomba tue pesan api kecik boleh jadi kawan tapi api besar nda boleh..kalau ada kebakaran ..jangan panik...tapi mesti tenang..kalau kita panik...nanti apa yang kita mau buat terus tak jadi 


abang bomba tolong syamimi pakai baju 
dalam bas pun sempat posing 
Terima kasih Abang Bomba I love you(**syamimi yang cakap )
Read More

Friday, September 22, 2017

Review: Jelmaan By Khairul Naim

7:30 AM
Review: Jelmaan By Khairul Naim
Jelmaan Jelmaan by Khairul Naim
My rating: 5 of 5 stars

Kematian Sarimah dan din ,Kehilangan Syuhairi dan Raiz yang ditemui membunuh diri.Memaksa pembunuhan ini disiasat dan semakin banyak yang mengelirukan....

Saksi mengatakan syuhairi yang membunuh Sarimah Namun Ilham dengan yakin mengatakan yang bukan syuhairi yang membunuh..Yakin sangat!!(**terus dalam fikiran kenapa dia yakin)..membaca dan terus membaca...

Banyak yang terbongkar...kisah raiz yang cintakan sarimah....Cerita yang Nenek Raudhah sampaikan membuatkan kita semakin terus ingin tahun kenapa tempat larangan itu berpuaka...penceritaan kisah Kedah dan siam...

Kisah konflik ayah dan anak...kisah kepahlawanan melayu dalam mempertahankan negeri diselit cinta kisah 3 penjuru yang akhirnya membuatkan si adik terpesong dan memilih jalan yang salah..Kenapa Ilham menghidupkan semula Jelmaan itu ,,,,

Nantikan di Jelmaan 2



View all my reviews
Read More

Thursday, September 21, 2017

Review: Meh, Sandar Pada Aku!

2:35 PM
Review: Meh, Sandar Pada Aku!
Meh, Sandar Pada Aku! Meh, Sandar Pada Aku! by Aifa Batrisya
My rating: 5 of 5 stars

Orang tua2 cakap jangan benci sangat kat seseorg tue terutamanya yang berlainan jantina..takut nanti rasa benci tu jadi sayang....

Syed Nadzhan dan afnan tasneem dipertemukan sebagai seorang pensyarah dan pelajar praktikal.Bermula dengan rasa sebal di antara satu sama lain...alergic dengar nama syed nadzhan sehingga melabelkan pensyarah itu anti perempuan ..haha...

bagi Syed Nadzhan...afnan tasneem menyebalkan tapi dalam masa yang sama mencuit hati lelakinya yang tidak akan tergoda dengan perempuan...Perkahwinan antara ibu dan ayah mereka menjadi hbungan mereka bertambah rumit...

Dari pensyarah dan pelajar menjadi adik beradik tiri....ada satu rasa yang sedang menjalar di hati syed Nadzhan namun cuba untuk dinafikannya...Kehilangan ibu dan ayah mereka yang terkorban dalam bencana alam di Jepun membuatkan kehidupan mereka bertambah rumit...

Kali ni...dari adik beradik tiri menjadi suami isteri...perkahwinan yang menyebabkan penderitaan si pencinta setia sepupu Nadzhan...perkahwinan yang dibina tanpa sedar sebenarnya cinta itu sudah di dalam hati...

Bagaimana kesabaran seorang suami menunggu kemarahan isterinya reda....bagaimana percintaan selepas perkahwinan...baca novel ni memang tue cakap..."adakah lelaki seego dan sesabar syed Nadzhan"

View all my reviews

(**baru tersempat update blog)
Read More

Sunday, September 17, 2017

AIB

7:30 AM
AIB


Assalammualaikum...

Kita tutup aib orang...
Allah tutup aib kita...
Kita membantu masalah orang 
Allah datangkan HambaNya membantu masalah Kita.,
Insya-Allah ....

Ni MV pegang..MV akan cuba bantu selagi MV mampu..terutamanya dengan keluarga sendiri...adik beradik sendiri.....bila kita mempermudahkan urusan orang lain ..Insyallah urusan kita juga akan dipermudahkan...
Read More

Saturday, September 16, 2017

Pertandingan Busana Merdeka

7:30 AM
Pertandingan Busana Merdeka
yang di tengah juara kategori perempuan 
Assalammualaikum ....

Pertandingan Busana Merdeka ni di adakan pada 14.09.2017 di Madrasah Al-Mubarak....sempena bulan kemerdekaan..Macam biasa,,Anak-anak MV ni jenis yang akan join jer,,,kali ni dorang join pertandingan busana merdeka..berasaskan jalur gemilang ....

dua beradik 
Untuk kakak Ayu baju tu baju tahun lepas masa pertandingan di sekolah rendah..abang pula baju melayu sekolah tapi pakai samping bendera...ikut ni suka-suka jer..support aktiviti sekolah..tak menang takpa janji happy ....
abang dan peserta lain 
Bila join pertandingan macam ni,,,sekaligus menaikkan semangat mereka dan yang paling penting buat mereka berani..berani berada di hadapan orang ramai..menghilangkan rasa takut dan rendah diri..dan untuk pengalaman mereka...
nampak nda beg mama jadi mangsa
minggu depan ada pertandingan busana tradisional pula di sekolah rendah...dan yang ni dorang join juga...nanti MV share apa yang dorang pakai ...
Read More

Friday, September 15, 2017

Konsert Negaraku

4:06 PM
Konsert Negaraku


Assalammualaikum ...

Konsert negaraku #kitasamahero yang akan berlangsung di Perkarangan Stadium Likas Kota Kinabalu Sabah 8.30 Malam ni 15.09.2017.ini adalah sempena sambutan hari Malaysia esok 16.09.2017...ANtara artis yang akan memeriahkan lagi konsert ini 

Dato M.Nasir 
Mawi 
Jihan MUsa
Tajul
Ayai Illusi 
Azharina
Hafiz Suip 
Kakak Azraff 
Ismail Izzany 
Siti Nordiana 
Wani Hasrita 
Nera AF
HAzama
Shaiful Zero 
Wan Rul (juara mimpi ke bintang)

Siapa yang area kota kinabalu boleh lah datang ramai-ramai dan memeriahkan lagi konsert ni..MV suami jenis tak layan ni..kalau bola boleh katanya haha
Read More

Sikit Lagi Nak Cashout

8:00 AM
Sikit Lagi Nak Cashout

Assalammualaikum....

Sikit lagi nak cashout account 8share MV...hari ni dah 47.78 sen dah ...dapat 50 awal bulan depan dah boleh cashout...oh ya MV ni memang cukup jer RM50 memang akan cashout...tak mau kumpul lama-lama...serik dengan kes nuffnang tue.....

KOrang punya 8share berapa dah?orang bilang sikit...it ok bah ..no hal ...sikit pun duit apa...boleh buat simpanan..kumpul di bank....orang cakap sikit-sikit lama-lama jadi bukit.haritu cashout duitnya masih dalam bank belum diusik...

Kalau xda keperluan memang MV tak kacau..oh ya MV ni ada satu habit..malas keluarkan duit di bank...untuk pengetahuan korang ...dulu masa suami kerja swasta MV bagi dia pegang kad bank...sebab supaya senang kalau dia ada emergency..dia kan driver merangkap pembantu pejabat...

Tapi sekrang bila dia masuk kerja kerajaan ..kad bank MV dia bagi MV pegang..sebab dia ni boros..lagipun dah xda keperluan kalau tiba2 kena outstation..sebab jadi pemandu kerajaan ni...jalan pun pakai kereta jabatan..minyak pun jabatan ada kad sendiri...

makanya bila MV yang pegang kad bank mmg liat lah mau pegi kasi kuar duit..kecuali kalau betul-betul perlu..haha...mungkin kmu rasa pelik..tapi inilah kebenarnya...sampai kadang2 lupa yang dalam bank ada baki duit lagi...

berbalik dengan 8share kalau korang berminat nak join boleh Klik SINI
Read More

Thursday, September 14, 2017

Kebakaran Asrama Lelaki Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah Kampung Datuk Keramat Kuala lumpur

2:19 PM
Kebakaran Asrama Lelaki Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah Kampung Datuk Keramat Kuala lumpur
Assalammualaikum....

Salam Takziah buat semua keluarga mangsa Kebakaran Asrama Lelaki Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah Kampung Datuk Keramat Kuala lumpur pagi tadi...Lebih kurang 20 orang maut dan yang lain dalam keadaan kritikal...

Itu mengikut apa yang Mv baca di internet..kesahihan belum dapat dipastikan..."Sesungguhnya syurga menantimu "..Mari kita sedekah bacaan surah Al-Fatihah buat semua yang terkorban...

Buat keluarga mangsa semoga tabah menghadapi dugaan dan ujian ini...Cuma MV sedikit terkilan dengan gambar mayat yang tersebar di media sosial...aduh tolong hormati keluarga mangsa...Janganlah disebarkan 



Read More

Cucur Sosej

12:14 PM
Cucur Sosej

Assalammualaikum...

Cucur sosej ni sarapan anak MV hari sabtu lepas....masing-masing mengadu lapar..jadi paling cepat nilah lah....

Sosej MV potong dadu....lepas tu bancuh tepung then goreng....mula-mula syamimi bising..dia nak makan telur mata....tapi mama buat cucur pulak....nda sedap dia bilang...sedih mama dengar huhu....

Tapi bila makan...ambik kau non stop licin..kena lagi dengan sambal cicah mamanya buat....pedas2 manis...terus cakap..wah mama pandai masak lah....sedap kuih cucur mama..

ok nampaknya berjaya memenangi hati anak dengan cucur sosej...
Read More

Sambutan Hari Merdeka Tabika & Taska Kemas KPKPS 2017

9:02 AM
Sambutan Hari Merdeka Tabika & Taska Kemas KPKPS 2017
Assalammualaikum....
Image may contain: 2 people, child
muka xda senyum
11.09.2017 bersamaan Isnin merupakan sambutan hari kemerdekaan Tabika Dan Taska Permata Kemas KPKPS..sambutan ni dibuat serentak di seluruh Malaysia....dengan hashtag

 #mohngetehmerdekaKKLW
#imkemas
#kemas4u
#KKLW

Taska Permata tempat syamimi pun join sambutan ni...Seperti biasa Ajk akan dijemput hadir untuk memeriahkan lagi sambutan merdeka ,,,MV selaku pengerusi meluangkan masa bersama-sama mereka....


Image may contain: 5 people, people standing
bersedia untuk perarakan 
Majlis sambutan dimulakan dengan perarakan anak-anak di dalam premis bangunan sahaja..perarakan sambil menyanyi lagu Tanggal 31 oleh kanak-kanak....walaupun hanya dalam premis tapi meriah dengan semangat kanak-kanak yang excited nak sambut merdeka....

Selepas perarakan, ada nyanyian lagu :-

Jalur gemilang 
Aku negaraku -Faizal Tahir
1 Malaysia 

Semangat anak-anak ni menyanyi.....selepas nyanyian dan ikrar..ada sambutan hari lahir untuk tabika...sambutan dari bulan april hingga ogos...majlis diteruskan dengan pertandingan mewarna untuk kategori Tabika dan Taska...Image may contain: 5 people, people standingImage may contain: 5 people, people standing


posing dengan hadiah 
Image may contain: 3 people, people smiling, people sitting, child and indoor

pelajar taska permata kemas KPKPS

Masa yang diberi untuk mewarna  adalah selama 45 minit...Kali ni MV dah tak tolong syamimi mewarna..dia just mewarna sendiri..sebab dia dah pandai..cuma mereka dibantu oleh cikgu untuk mewarna bendera dengan warna yang betul...

Syamimi macam biasa lah...kalau nak mewarna semua nak warna warni ..jadi hari pertandingan dia rasa tak puas hati..sebab dia kena ikut warna yang betul..hahaha..lucu jak adik ni ...kali ni dia siap juga mewarna...tapi kalau korang perasan bendera yang kecik tu ...semua dia warna merah..haha..itu tanda dia sudah penat...

wajah-wajah penyambung warisan 
happy menang no.1 
Kali MV bangga dengan Dia sebab dia siapkan kertasnya sendiri tanpa bantuan..dan akhirnya dia menang tempat pertama kategori taska...Happy yang amat syamimi..siap cakap.."cikgu sarah sebut nama adik...tapi adik takut cikgu sarah sebut nama orang lain..."

Patut lah masa nama dia kena sebut dia duduk ..tapi muka dia senyum..MV panggil baru dia berdiri...hihi....syamimi oh syamimi....siap dia bagitau abah dia.."babah adik menang mewarna"
kek merdeka dan birthday tabika 
semua syok pegang bendera

barisan AJK yang hadir 

Hasil syamimi mewarna dan menang no.1

Sambutan kemerdekaan seperti ini bagus untuk menerapkan semangat kenegaraan dan semangat cintakan negara untuk anak-anak kecil kita...kerana mereka adalah penyambung warisan kita....kita kena terapkan semangat kemerdekaan ini dari usia kecil mereka 

mimi with adik kesayangan dia Ajud

Image may contain: 2 people, people standing
Mama dan Mimi..kebetulan Mama yang bagi hadiah 
16.09.2017 ni adalah sambutan hari Malaysia yang akan di buat di Kompleks Sukan Likas,.untuk orang-orang Sabah boleh lah datang ke sambutan ini..pelbagai acara menarik menanti anda...

Image may contain: 12 people, people standing
anak-anak taska permata kpkps

Image may contain: 14 people, people smiling, people sitting
Ajk with anak-anak taska permata
Read More