Followers

Showing posts with label perkembangan bayi. Show all posts
Showing posts with label perkembangan bayi. Show all posts

Monday, August 17, 2015

1 tahun 7 bulan 27 hari

Assalammualaikum...


1 Tahun 7 bulan 27 hari
Salam pagi isnin yang redup di bumi Sabah...apa khabar semua....sihat....hari ni dan minggu ni..sehingga lah penghujung bulan ogos...kenapa????sebab ofismate sibuk latihan perbarisan sempena sambutan hari kemerdekaan pada 31.08.2015....

#Sehatisejiwa .... sesuai jer tema kemerdekaan tahun ni kan....tapi MV bukan lah nak story pasal merdeka...hari ni kongsi sikit perkembangan syamimi di usia 1 tahun 7 bulan 27 hari....

dia ni mengikut jejak wani kot..sebab dkg dia dah mula bercakap....pantang nampak makanan..mula lah "mama minta..."hihi... kalau bangun tidur...orang yg dia cari "tata" means kakak.....

Kalau abah dia tanya adik ni anak siapa....dia akan jawab anak mama...tapi kalau dia marah kan MV ...dia akan jawab dia anak papa....hahaha...pintar betul....macam2 ragamnya....

kalau dengar muzik...dia akan goyang satu badan....kalau makan dia org pertama yang akan tangan untuk mengaminkan doa...

paling sukakan kucing...bayangkan dia boleh cium mulut kucing..oh adik....bukan takat tue..siap boleh dukung kucing yang besar pulak tue....dia ni..tak berapa suka sangat tgk tv...

dia lebih suka main mainan...patung n buku....sebab tue bila kakak abang study dia pun sibuk nak kacau warna n buku orang....bila tak dapat mulalah merengek..itu point dia...merengek..sebab dia tau...abang kakak akan kalah dengat tangisan dia....

bab makan tak memilih...paling suka makan sayur...dan dia ni hantu durian....pantang nampak orang makan durian dia akan duduk dan makan sekali...

harap2 tahun depan syamimi dapat masuk taska permata...mesti banyak lagi dia dapat belajar kat sana....Insyaallah..Amin


Thursday, November 27, 2014

11 bulan

Assalammualaikum...

saya 11 bulan sudah....saya sudah teror jalan....buli sudah ikut mama pegi dapur...hihi...gigi saya mau masuk 3 batang sudah...dan saya masih Full BF......comel kan saya


Gambar terkini si solehah MV..ank kecil yg skg dah berusia 11 bulan..dah semakin laju berjalan.....tak lama lagi setahun....comel sgt gayanya...syukur masih lgi full bf...disamping mknn seperti bubur biskut n nasi lembut.....

Semoga membesar jadi anak yg pintar solehah dan sihat.amin